AEROmagazin clanak clanak
SADRŽAJ
ČASOPISA

sa izvodima svih članaka

  osmatračnica
  vesti
  ratne mašine
  RUSKA TOPOVNJAČA
Mi-35

članak
 
Ruski helikopter Mi-24 HIND je već dugo vreme udarna pesnica vojske za uništavanje tenkova i oklopljenih ciljeva na zemlji. Snažno naoružan, zaštićen jakim oklopom za pilota i pilota-operatera naoružanja u tandem kabini, on ujedno predstavlja i idealnu platformu za dalju modernizaciju i usavršavanje. Jedna od tih modernizovanih verzija, koja je ponuđena i kupcima izvan Rusije, jeste borbeni helikopter Mi-35, odnosno Mi-35M. To je helikopter takođe namenjen prvenstveno za protivoklopnu borbu, pa s pravom nosi naziv "helikopter-topovnjača". Piše Goran Ćupović.
 
  NEPRELAZNA STRAŽA:
S-300PMU1
 
Sistem S-300PMU predstavlja mobilni višekanalni raketni sistem PVO, namenjen za zaštitu vitalnih državnih industrijskih i vojnih objekata (PVO teritorije) od masovnih napada iz vazdušnog prostora avijacijom, krstarećim i balističkim raketama, u uslovima jakih aktivnih i pasivnih elektronskih smetnji. Na nepripremljenom položaju je spreman za dejstvo u roku od 5 minuta. To je pravi temelj za formiranje pouzdanog sistema PVO. Slavko Pokorni analizira ovaj sistem, koji je pobudio je veliki interes u svetu, a kupili su ga Kina i Kipar.
  AVIONSKI "KALAŠNJIKOVI"  
Pojava klasičnih avionskih topova je vezana za period između dva svetska rata, koji je karakterističan po šarolikosti i razmimoilaženju u pogledu vrste naoružanja borbenih aviona. Nakon Drugog svetskog rata, Sovjeti su u naoružanje uveli topove NR-23 i N-37, kojima su bili naoružani avioni MiG-15 i MiG-17. Slobodan Miljanović i Zoran Miljanović opisuju ovaj koncept, koji je nastavljen i na trenutno najboljim ruskim avionia MiG-29 i Su-27.
  LANSIRAJ I ZABORAVI  
Amerikanci su početkom 90-tih godina u naoružanje svog RV uveli raketu vazduh-vazduh AIM-120 (AMRAAM) sa kombinovanim sistemom za vođenje: inercijalnim i aktivno-radarskim samonavođenjem, te ima sposobnost realizacije zadatka po principu "lansiraj i zaboravi". Odgovarajući ruski projektil vazduh-vazduh, koji po analogiji odgovara američkom AMRAAM, je raketa R-77 (RVV-AE), koja ima veži domet i predstavlja kvalitativno nov korak u razvoju projektila vazduh-vazduh srednjeg dometa. Branko Savkić donosi uprednu analizu.
  NATO protiv SRJ
 
MISTERIJE NATO-AGRESIJE: Tokom agresije NATO-pakta na SR Jugoslaviju, nesumnjivo da je najteže bilo našim raketašima i radarcima. Oni su morali neprekidno da obezbeđuju podatke o situaciji u vazduhu, a svako njihovo uključenje u rad bi odmah demaskiralo njihov položaj protivničkim sredstvima za elektronsko izviđanje. U takvoj situaciji, otkriti neprijateljske avione, lansirati raketu, i preživeti - bilo je pravo umeće. (M.Siladić)
  BOMBARDERI
U AGRESIJI NA SRJ
 
Pojedini vojni analitičari su završetak hladnog rata označili kao početak kraja ere strategijskih bombardera. Međutim, već su Yalivski rat 1991. godine, a kasnije sukob u Bosni i najnovija agresija na SR Jugoslaviju, pokazali da su takve tvrdnje preuranjene. Dušan Maoduš i Milan Bajović pišu kako su upravo su pomenuti sukobi pokazali da strategijski bombarderi, zahvaljujući velikom doletu i nosivosti, i dalje predstavljaju nezamenljivo i veoma efikasno borbeno sredstvo.
  arhiv
  PRE 90 GODINA
članak
 
Još u vreme kada je vazduhoplovstvo bilo tek u povoju, čari letenja su privlačile mnoge ljude najrazličitijih profesija. Na ovim našim prostorima, posebnu pažnju zaslužuje jedan pančevački lekar, Dr Vladimir Aleksić. On je daleke 1909. godine konstruisao i izgradio jedrilicu po sopstvenoj zamisli. Njegov prvi let, te iste godine, obezbedio mu je počasno mesto u istoriji jugoslovenskog vazduhoplovstva. Piše: Biserka Isaković.
 
  osvajanje neba
  VEK NAŠEG VAZDUHOPLOVSTVA  
Dvadeseti vek je iznedrio vazduhoplovstvo i ostavio za sobom duboke tragove vazduhoplovnih zbivanja i stvaranja na našim prostorima. Profesor Čedomir Janić, poznati istoričar vazduhoplovstva i direktor Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva, iznosi jedinstven pogled na sva ova zbivanja - od prvih letova Aleksića i Sarića do pojave Jastreba, Orla, i Super-Galeba, koji su označili ponovni ulazak naših konstruktora i industrije u društvo najboljih.
  biznis klasa
  NEBESKI DELFIN  
Napredak civilizacije donosi, između ostalog, i sve veće zahteve u pogledu transporta roba - ne samo po obimu, nego i po brzini. Jasno je da to vodi sve široj upotrebi vazdušnog transporta i novim konstrukcijama transportnih aviona sve većih krila i sve egzotičnijih oblika. I dok smo osamdesetih godina sa nevericom slušali o ogromnom ruskom transporteru An-224, devedesete su iznedrile jedan novi supertransporter delfinastog oblika - reč je o avionu Airbus A300-608ST Beluga. Piše: Mato Siladić.
  nebo za hrabre
  ZLATNI MODELAR  
Učešće naše reprezentacije, u dosta suženom sastavu, na Evropskom prvenstvu za vazduhoplovne modelare - juniore, avgusta ove godine u Izraelu, predstavljalo je veliki uspeh samo po sebi. Uprkos svemu, naš takmičar, učenik Ivan Kolić, ostvaruje neočekivan i fantastičan uspeh - osvaja 2 evropska zlata u klasama F-1-B gumenjaci i F-1-J motorni modeli. Intervju sa mladim šampionom je dobila i zabeležila Radmila Tonković.
  NEBESKE VIDRE  
Sportska padobranska ekipa legendarne 63. padobranske brigade "Nebeske vidre" dosledno nastavlja tradicije i uspehe ranijih generacija padobranske brigade, koji nisu mali. Ukupno su, do 1990. godine, ranije generacije padobranaca osvojile 43 medalje. I, dok vreme teče i generacije sportista se smenjuju, navika pripadnika 63. padobranske brigade da su u vrhu jugoslovenskog padobranstva se ne menja. Piše: Stojan Jović.
  AEROKLUB
"NOVA PAZOVA"
 
Aerodrom "Batajnica" je lociran u Novoj Pazovi, maloj ravničarskoj varoši nadomak Beograda. Upravo na ovoj lokaciji je 1968. godine ponikao aeroklub "Nova Pazova", osnovan na inicijativu vazduhoplovnog entuzijaste Jordana Kovačevića. Od tada pa do danas je kroz sekcije ovog aerokluba prošlo na stotine dečaka i devojčica, zaljubljenika u vazduhoplovstvo i u letelice svih vrsta. Radoje Blagojević i Radmila Tonković pišu o radu ovog kluba.



  vrh strane  
  javite seRedakcija
AEROmagazin-a

Palmira Toljatija 5/I
11075 Novi Beograd
Tel./Fax:
+381 (11) 600-720; 670-927
sadržaj --- mi-35 --- aleksić
 

Copyright ©1999: BB-Soft, Beograd
Design StudioS