AEROmagazin clanak clanak
SADRŽAJ
ČASOPISA

sa izvodima svih članaka

  osmatračnica
  vesti
  ratne mašine
  JAK-130:
NOVI RUSKI TREJNER

članak
 
U programu obuke vojnih pilota je neophodno da se nađe optimalno rešenje izbora letelica, pomoću kojih će se ostvariti zahtevani kvalitet i obučenost letača sa jedne strane, i visine uloženih finansijskih sredstava za potrebe celokupnog programa obuke s druge strane... Rusko ratno vazduhoplovstvo je 1991. godine specificiralo zahteve za izradu novog mlaznog aviona za obuku, koji bi trebalo da zameni češke avione L-29 i L-39. Želeli su da dobiju avion sa boljim performansama, kojim bi se obuka obavljala od početnog nivoa pa sve do aviona četvrte generacije, poput MiG-29SMT. Pišu Milan Bajović i Dušan Maoduš.
  jak-130
  KAD MAKETARSTVO ŽIVOT ZNAČI  
Polazeći od činjenice, da su mu u vazduhu realna pretnja jedino avioni MiG-29, NATO je naše dvadesetdevetke označio kao "najdraže", najvrednije i najčešće mete svojih pilota. Za pripadnike elitne 127. avijacijske eskadrile iz sastava 204. lovačkog avijacijskog puka, egzistencijalna pitanja su bila: Kako ući u tako neravnopravnu borbu i kako u njoj preživeti? Kako sakriti i sačuvati avione na zemlji kad bombe pljušte na sve strane? Jedno od mogućih rešenja je bilo - prevariti moćnog protivnika! Mato Siladić opisuje ovaj poduhvat.
  "TUNGUSKA": ARTILJERIJSKO - RAKETNA SAMOHOTKA  
Velika vatrena moć, dominantnost manevra i efekat iznenađenja (pogotovo u dejstvima s ekstremno malih visina leta) savremene avijacije znatno otežavaju zadatak snagama PVO, kojima se vremenski interval za reagovanje sve više smanjuje. Stoga mogućnost pravovremene detekcije, praćenja i verovatnoće uništenja cilja postaju principijelni zahtevi za sve savremene PVO sisteme... Goran Memon opisuje ruski sistem Tunguska, namenjen za protivvazdušnu odbranu pešadijskih i oklopnih jedinica u svim vrstama borbenih operacija, koji poseduje sve zahtevane karakteristike.
  MUKE ZEMALJSKIH RADARA: EA-6B  
Penzionisanje i odlazak aviona-ometača EF-111A Raven sa arene "elektronskog ratovanja" krajem prošle godine predstavlja trijumf njegovog starijeg "polubrata", vijetnamskog veterana, aviona-ometača EA-6B Prowler. Time američka ratna mornarica (USN) u potpunosti preuzima vodeću ulogu u sferi elektronske zaštite vazduhoplova elektronskim ometanjem, koja je donedavno "osporavana" od strane američkog ratnog vazduhoplovstva (USAF). Piše Jovan Rančić.
  PROTIVBRODSKE RAKETE HARPOON i H-35  
Branko Savkić donosi uporednu analizu taktičko-tehničkih karakteristika autonomnih protivbrodkih raketa sa dometom "iza horizonta": američke rakete Harpoon i ruske H-35, koja je razvijena kao pandan američkoj raketi.
  biznis klasa
  KOMFOR PUTNIČKIH KABINA - IZAZOV ZA BUDUĆNOST  
Bezbednost leta, komfor i prijatno okruženje putničkih kabina su postali esencijalni elementi, kojima avio-kompanije osvajaju svoje mušterije. Mato Siladić konstatuje da nije više važno samo stići u bilo koju tačku sveta, već primarno postaje pitanje "da li je njegovo veličanstvo - putnik" zadovoljan.
  arhiv
  "DVINA" U ZAŠTITI VIJETNAMSKOG NEBA  
Raketne jedinice PVO Demokratske Republike Vijetnam završile su vijetnamski rat velikom pobedom, oborivši 31 strategiski bombarder B-52 u rejonu Hanoja od 12. do 29 decembra 1972. Ukazujući na ovu činjenicu, legendarni generaj Đap je rekao: "Da nije bilo hanojske pobede raketnih jedinica PVO nad avionima B-52, pregovori u Parizu bi se završili bez potpisivanja sporazuma..." Piše Siniša Milinović.
  principi aerotehnike
  PROBIJANJE
ZVUČNOG ZIDA

članak
 
Tokom proteklih dana NATO-agresije na našu zemlju, svako od nas je bio u prilici da bar jedanput čuje snažan prasak, koji je dolazio odozgo sa neba. Potom bi radio-stanice obaveštavale o probijanju zvučnog zida... Zlatko Petrović odgovara na niz pitanja o ovoj pojavi, od toga "Kako to da avion probija zvučni zid iznad Novog Sada, kad ga je već probio iznad Beograda?", pa sve do toga "Ko će popraviti tolike probijene zidove?"
  zid
  sam svoj...
  gluvarenje po vebu
  istorija se ponovila



  vrh strane  
  javite seRedakcija
AEROmagazin-a

Palmira Toljatija 5/I
11075 Novi Beograd
Tel./Fax:
+381 (11) 600-720; 670-927
sadržaj --- jak-130 --- zvučni zid
 

Copyright ©1999: BB-Soft, Beograd
Design StudioS